Monitor do firmy? – 5 powodów
Monitor to nie tylko niezbędny element wyposażenia naszych domów; przedsiębiorstwa również potrzebują ich na różne sposoby. Niezależnie od branży, w której działasz, monitor do firmy może przynieść szereg korzyści – klientom, gościom i pracownikom. Wśród tych korzyści jest na pewno zapewnienie wszystkim dostępu do informacji i rozrywki w siedzibie firmy. Ale czy to wszystko? Czy monitor do firmy to niepotrzebny gadżet, czy wsparcie biznesu?
Właśnie dlatego widzisz monitor umieszczone w holach, poczekalniach, pokojach socjalnych, halach usługowych itp. To miejsca, w których często pojawiają się goście i pracownicy. W zależności od tego, co dokładnie chcesz emitować na komercyjnych ekranach w swojej firmie, możesz wybrać różne opcje. Na przykład możesz wykupić abonament na telewizję kablową, telewizję satelitarną lub po prostu antenę odbierającą bezpłatne kanały. Kwestię wyboru zawartości odłóż na chwilę na bok. Przekonaj się, dlaczego w ogóle warto pomyśleć o zainstalowaniu monitorów w Twojej firmie.
Wiele firm wykorzystuje monitory wyłącznie do celów reklamowych, wyświetlając na ekranie treści promujące markę i oferowane przez nią produkty. Oto kilka powodów, dla których monitor do firmy to nie tylko miejsce na ruchome zdjęcie produktu. To również dowód na to, że sprzęt tego typu jest niezbędny w każdym rodzaju działalności.
1. Rozrywka wizualna
Jeśli prowadzisz działalność, w której klienci muszą czekać kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt minut, zanim zostaną obsłużeni, prawdopodobnie dysponujesz też wygodną przestrzenią, w której mogą usiąść i czekać. Zauważ jak popularne jest to zwłaszcza w gabinetach lekarskich, dentystycznych, czy na przykład u prawników.
Dzięki rozrywce wizualnej w poczekalni możesz łatwo utrzymać zaangażowanie i skupienie klientów na ekranie. Dzięki temu ich czekanie stanie się znośniejsze.
Dobrze dobrane treści mogą znacznie zmniejszyć niepokój i wpływać na zachowanie cierpliwości, zwłaszcza jeśli wyświetlane treści są interesujące.
Oznacza to, że to co jest wyświetlane na monitorze, a także wrażenia z oglądania, mogą mieć wpływ na komfort i stopień cierpliwości czekającego klienta. Alternatywą dla telewizji satelitarnej lub kablowej, może być posiadanie anteny HDTV. To świetne rozwiązanie tam, gdzie potrzebny jest silniejszy i lepszy sygnał nadawczy. Odblokowuje również nowe kanały, które większość Twoich gości lub odwiedzających może uznać za bardziej atrakcyjne.
Dobrą praktyką obsługi firmy jest dostosowywanie pokazywanych treści do obecnego odbiorcy. Gdy na przykład w poczekalni gabinetu są dzieci, z chęcią spędzą czas oglądając ulubioną bajkę lub film o zwierzętach. A rodzic dzieci? Będzie mile zaskoczony stopniem zaangażowania personelu. Będzie też wdzięczny za chwilę wytchnienia (wiemy doskonale ile pytań może mieć dziecko czekające np. na pierwszy przegląd zębów…).
2. Narzędzie marketingowe
I to doskonałe narzędzie marketingowe. Łatwo to zauważyć w restauracjach, barach, czy obiektach hotelarskich. Dla przykładu, większość fanów sportów, takich jak piłka nożna czy skoki narciarskie odczuwa większą przyjemność z oglądania ulubionych meczów z przyjaciółmi w barach niż w swoich domach. Chcesz prowadząc bar być bardziej konkurencyjnym i przyciągnąć jak najwięcej klientów? Zainwestuj w dobrej jakości monitory z doskonałym pakietem programów sportowych. To świetny sposób na przyciągnięcie i utrzymanie stałych klientów. Ponadto, jak już wcześniej wspomniano,
firmy takie jak banki, supermarkety i sklepy detaliczne, używają monitorów do prezentowania swoich wybranych produktów i usług. To co czyni je naprawdę skutecznym narzędziem marketingowym.
3. Źródło informacji dla klientów i pracowników
Jak brzmi znane stwierdzenie – informacja to potęga. Trudno się z tym nie zgodzić. A już w szczególności gdy prowadzisz swój własny biznes i chcesz nie tylko utrzymywać klientów, ale i zdobywać nowych. Po pierwsze, posiadanie monitorów w firmie gwarantuje, że
Twoi pracownicy, a także goście i klienci są na bieżąco z najnowszymi wiadomościami i aktualnościami.
Co ciekawe, udowodniono, że posiadanie pakietów telewizyjnych, które pokazują wiadomości, pomaga również stworzyć pozytywny obraz marki jako doinformowanej. Ponadto Twoi pracownicy mogą być na bieżąco z wszelkimi problemami wpływającymi na Twoją firmę, ale przede wszystkim na branżę. Aby jak najlepiej wykorzystać tę okazję, należy strategicznie rozmieścić monitory w miejscach takich jak hol, poczekalnia, czy pokój socjalny. Jednym słowem – wszędzie tam, gdzie monitor będzie w kontrolowany sposób skupiał uwagę kiedy trzeba, ale jej nie rozpraszał, gdy nie trzeba. Monitor do firmy absolutnie nie ma być czymś, co zakłóca pracę.
4. Korzyści specyficzne dla firmy
Niektóre badania pokazują, że w siłowniach i klubach fitness telewizja może pomóc ich członkom poczuć większą motywację do ćwiczeń. Szczególnie gdy oglądają swoje ulubione programy lub teledyski.
Wiele osób, jeśli może wybierać, woli zameldować się w pokoju hotelowym ze świetnym jakościowo sprzętem telewizyjnym i mnóstwem interesujących kanałów, które można zmieniać do woli na wygodnym i prostym w obsłudze pilocie.
Tak się składa, że dla wielu ludzi (a może i większości) przekątna ekranu oraz mnogość kanałów to wyznaczniki wygody, komfortu i jakości odpoczynku.
Wykorzystaj to.
5. Prestiż
Mimo, że monitor to w dzisiejszych czasach dobro zupełnie popularne, odpowiednio wprowadzone do firmy, zmieni jej postrzeganie. Jak myślisz, dlaczego mimo tylu korzyści wielu właścicieli nie myśli o umieszczeniu ekranów w strategicznych miejscach w firmie? Nie doceniają tych potrzeb klienta, które nie są bezpośrednio związane z celem wizyty w placówce. A tymczasem dla klienta dużą rolę odgrywa pierwsze wrażenie.
Klient odwiedzający siedzibę firmy wyrabia sobie pierwszą opinię na podstawie tego, co zastanie: estetyki pomieszczenia, atmosfery, czy sposobu obsługi.
Są to rzeczy niekoniecznie bezpośrednio związane z oferowanymi usługami. Jak sądzisz, czy klientki salonów kosmetycznych cenią sobie otrzymanie po wizycie zwykłego kwiatka?
Krótko mówiąc, monitor w firmie (a nawet kilka strategicznie rozmieszczonych w różnych miejscach w siedzibie firmy) może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Może pomóc poprawić jakość obsługi klienta, zwiększyć sprzedaż, zwiększyć retencję klientów i promować wizerunek marki. Z kilku powyższych wskazówek jasno wynika, że masz wystarczająco dużo powodów, aby kupić jeden lub kilka monitorów dla swojej firmy. Teraz skoro już wiesz, że monitor w dobrze prezentującej się firmie to konieczność, zrób drugi krok i wybierz sprzęt, który spełni wymagania Twoje i Twoich klientów.
Rozwiązanie na zawołanie
Pomyśl teraz jak zrealizowałbyś swoje cele instalując w firmie sprzęt, od którego nikt nie mógłby oderwać wzroku… Niezrównana jakość doznań wzrokowych i słuchowych – jak prezentowałaby się Twoja oferta na takim wyświetlaczu o przekątnej 120 cali i rozdzielczości 8K? Klienci nie chcieliby wychodzić z Twojego biura, a siedzenie w poczekalni zapewne stałoby się ulubioną częścią odwiedzin. A Ty miałbyś czas spokojnie obsłużyć bieżące zamówienia i serwisy.
Firma Sharp już w kwietniu wprowadza na rynek największy na świecie monitor 8K LCD. Jak to się ma do najbardziej popularnej obecnie rozdzielczości 4K Ultra HD? To czterokrotnie wyższa liczba pikseli (już nie 8,29 mln a ponad 33 miliony). Ekran IPS zapewni szerokie kąty widzenia i fantastyczne odwzorowanie kolorów. Pozostałe parametry są również imponujące. I chociaż czekający w kolejce do obsłużenia Twój klient nie będzie wypytywał o liczbę gniazd HDMI 2.1, złącza 100 Mbps Ethernet i porty USB 3.0, to na pewno czas spędzony w takim towarzystwie (mamy tu na myśli oczywiście monitor) zapadnie na długo w jego pamięci.
Czy już bierzesz pod uwagę rozbudowę swojej placówki?